Žáci Radky Šůstkové sledovali život semínka a samozřejmě ho měli za úkol výtvarně zpracovat

Samotnému tvoření předcházel první úkol, který byl vlastně o tom semínko nejprve najít. Pracovala jsem se žáky 3. ročníku. Společně jsme každý doma zasadili nějaké semínko - kaštan, žalud... A hodně důležité bylo, kde jsme ho vlastně našli.

 

Úkol č. 1: Nakreslit, nebo namalovat místo, kam chodíme na procházku.
Když už bylo semínko zasazené, mohli jsme ho začít pozorovat a vlastně tvořit takový deník semínka.

Úkol č. 2: Nakresli obří semínko (žalud, kaštan, fazoli...). Co se asi uvnitř děje? Je tam snad nějaká továrna? Nebo tam pracují trpaslíci? Je to jen víření různobarevné energie? Zavřete oči a zkuste se stát součástí děje uvnitř.
Dále si vemte různé barevné časopisy, reklamy a hledejte odstíny hnědé barvy. Ty potom trhejte a nalepujte okolo semínka - to bude ta životodárná hlína.

Když už nám rostlinka vykoukla na povrch, zajímalo nás, jak to vypadá u kořínků a v půdě.

Úkol č.3: Prohlédněte si pozorně obrázky půdních bakterií, všimněte si každého detailu.
Zaměříme se na to, jak kořínky prorůstají hlínou, nerostou rovně, ale prorážejí si cestu i oklikou. Nasávají živiny, které jim připravují půdní bakterie. Nejprve si nakreslete kořínky lehce tužkou a pak vyjádřete prostor kolem. Hlínu kolem kořínků vytvořte kresbou struktur tak, jak jsme si to ve škole již zkoušeli. Stačí kresli tužkou, nebo tenkým fixem. Vše důležité najdete v příloze. Všichni už máme "vzrostlé" stromy, tak uvidíme, co ještě vymyslíme :). Radka Šůstková, učitelka výtvraného oboru

ZUŠ Střezina,
Hradec Králové, Luční 838